Sylwester na cztery fajerki

Był raz bal na sto par,
Pan wodzirej wprost szalał po sali:
„Koszyk raz! Kółko dwa!”
A pod oknem samotnie bez pani
Siedział pan, smętny pan,
Taki, co to nie pije, nie pali.
A tłum szalał…

(…) Na tym balu nad balami,
Takim, co się pamięta latami…

       Ilekroć myślę o zabawie, od razu dźwięczą mi w uszach słowa tej piosenki w wykonaniu Jerzego Połomskiego.  Ale… Ale… Frapuje mnie ów samotny pan siedzący pod oknem. Coś mi się nie zgadza. O ile dobrze pamiętam, to panie  ‚sprzedawały pietruszkę’ pod ścianą, ponieważ w owym czasie na balach  płeć piękna triumfowała liczebnie. Wprost haniebny był  brak mężczyzn. Podobno na jednego przypadało aż półtorej kobiety. Co panowie robili z tym „pół” dodatkowo otrzymanym od losu?

Nieistotne. Teraz najważniejsza jest nasza wirtualna prywatka dla wszystkich, którzy na bal w Realu nie poszli. Przy kominku nie musi się zgadzać liczebnie. Tu nikt pod oknem siedzieć samotnie nie będzie, o! A w dodatku możemy jeść i pić, co kto ma i lubi. Nawet kotlety i golonkę, i to zupełnie legalnie. Pozwolili nam arcybiskupi i biskupi polscy spożywać w dzisiejszy piątek mięsne potrawy i nawet tańczyć.  Możemy więc się bawić i mój wspaniały bigos pałaszować oficjalnie, bez żadnej konspiracji. Hura!

Orędzie pana Prezydenta wysłuchane? Funkcyjni w pełnej gotowości? Goście przybywają? No, to startujemy! Dla spóźnialskich zarezerwowane są miejsca pod choinką, za kominem i na dwóch półkach z drewnem.

Prywatkę sylwestrową przy kominku ogłaszam za rozpoczętą i oddaję głos wodzirejowi:

https://www.youtube.com/watch?v=6hjsZDQOqAo 

a3a7c-blog_yf_4223400_5907159_tr_sylwesterbalUwaga! Uwaga!  Panie i Panowie! Tadam! Tratatam! Oto prezentacja niektórych sylwestrowych kreacji:

sylwester_andanteBal przy „Bambino” nie może się odbyć bez Pani  Kulturalno – Oświatowej. Oto Andante spianato – nasza KO –  w wytwornej sukni.

sylwestrowa_bet O! Ta Pani chyba chce zostać Królową 2011? Ciekawe, kto to? Nie rozpoznaję zza okularów. Może ktoś pozna po nóżce?

sylwestrowa_jagoda1W  indyjskiej tunice występuje znana z zamiłowania do orientalnych klimatów Jagoda.

goscie_053-1 Para w strojach… Szejka i Krokodylicy?

sylwester.motylekJako motylek – gospodyni odmłodzona na skutek zabiegów „SPA…niałych”.

sylwester_u_elliTo kreacja Patmar i jej cały barek do dyspozycji:

Dobrej  zabawy i miłych pogaduszek życzy „Kominek”.

Serdeczna prośba. Wszak to prywatka a nie tekst do dyskusji –  może odstąpmy od przyjętej na blogach zasady ‘komentarz – odpowiedź autora bloga’ i bawmy się wszyscy ze wszystkimi.

Dopisane 2 stycznia 2011.

Ku pamięci: 1433 toasty przed północą i 1094 po północy.

208 uwag do wpisu “Sylwester na cztery fajerki

  1. Puk,puk…… zgłaszam się na posterunek „czarowniczki”….będę odczyniać złe uroki ! Ależ tu przy kominku już istne szaleństwo ! Brawo !!!!!!! Kreacje prezentują się „spa…niale” ! Barek przebogaty…ale, ale…nie widać polewacza ?

  2. Nie wiem czy mogę ,ale może się załapię … Nie zgłosiłam ani CV ani gotowosci… ale może usprawiedliwieniem będzie moja rocznica ślubu ..?

  3. Witamy Elizę !!!! Moje czarowanie polega na gotowaniu wszystkiego zła w kociołku. proszę wrzucać co kto tam ma do wyrzucenia. Wygotuje, wymieszam aż śladu nie będzie ! Nowy Rok MUSI być lepszy !!!!!! MUSISZ……słyszysz Nowy Roku ??????

  4. Cześć , mimo zabawowego nastroju polecam , ale to od jutra książkę Donalda Spodo -” Wyższe sfery – życie Grace Kelly”. Warto…No to do kółeczka…

    • skoro Andante poleca książkę to ja polecam ok. 20 stycznia zakup czasopisma WRÓŻKA. Będzie tam wywiad ze mną. O moim blogu a najważniejsze motto mojego bloga pomysłu naszej gospodyni. Pilnowałam przy autoryzacji aby ten tekst był umieszczony. To jest forma podziękowania dla naszej GOSPODYNI WIECZORU

    • O! To mi się podoba. Jak tylko zjawia się kulturalno – oświatowa… od razu do kółeczka.Andante, Twoja suknia jest taka wytworna, jak na Sylwestra przystało.

      • a ja, jeszcze nie rozbawiłam nikogo, staję się osobą medialną, najpierw w Onecie teraz w czasopiśmie ?????? Oj żeby mi sodowa do głowy nie uderzyła

        • I dobrze Jagoda. Woda sodowa też czasem potrzebna do pełni życia. Najważniejsze, że umiesz się nim cieszyć i z innymi swoją radością się dzielisz.

  5. Dużo radości dnia codziennego, spełnienia marzeń co do jednego. Miłości takiej, że świat nie widział, zdrowia takiego, co nikt nie słyszał. Pieniędzy tyle, że nie wiesz ile. Wszelkiego szczęścia na każdym kroku i w ogóle wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku!Bawcie się dobrze i z trunkami nie przesadzajcie! Bowiem nie od dziś wiadomo, że wódka pita w miarę nie szkodzi nawet w najwiekszych ilościach! Życzenia i buziaki dla Wszystkich! ************************************

  6. Też Sylwestra spędzamy w domu i chętnie przyłączamy się do wspólnej zabawy u Ciebie:)))Wszystkiego Najlepszego na cały 2011 Rok:-))) B & …

  7. haloooooooooo !, no zdazylam , barek pelny i nozki bez krytyki, dzisiaj strzelam w dziesiatke, i „Krolowa Balu 2011” wybieram po usmiechu.Aha, bo jak popatrzec na ta Pania Gospodynia z piorkiem przy kominku, i zmierzyc szerokosc usmiechu z ta nozka i maseczka, to mysle, ze sie nie pomylilam a jak sie pomyle, to mi po czubkach palcow poprztykacie, coooooo ?O ktorej mam zdradzic – imie pod maseczka ,

  8. Specjalnie troszeczkę się spóźniłam, żeby zrobić „wielkie wejście” i co widzę – dla spóźnialskich miejsce za kominem 😦 Witajcie – mówcie mi Pat 🙂

    • Elizo – załatwione ! Jestem „czarownicą”……ujawniam się najczęściej w noc Andrzejkową ale dziś, dla Was robię wyjątek i poczaruję trochę…..a, co !

  9. Skoro nie ma jeszcze polewoja, to ja zapraszam do kielichów i kieliszeczków. Do wyboru do koloru- pijcie na zdrowie – tam w głębi barku są własnoręcznie przyrządzone likiery na spirytusie – dla dobrego trawienia i rozwiązania języka 🙂

  10. Tak bardzo chciałam załapać sie na ten bal , że przeoczyłam cudownego aniołka ,,który dziwnie jakoś kojarzy mi się z właścicielką kominka .,,No ale chyba to pomyłka—–ma prawo mi się pomylić skoro św 41 rocznice…..

  11. A co kto pije ? Mam barek mocno zaopatrzony w nalewki -tylko ten co ich robił nie pije a reszta rodziny jakoś woli inne trunki ..No ale i tak szampanem przywitamy Nowy Rok

  12. Witaj alElluNie składałem wcześniej życzeń, bo i ja chcę zajrzeć na tę „prywatkę przy kominku” i widzę, że zabawa świetna. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze może w ciągu tego wieczoru tu zajrzę. Właśnie zastanawiam się czy nie otworzyć wcześniej szampana, bo kupiłem 3 rakiety i potrzebuję ciężkeij pustej butelki. Napisz przy jakiej muzyce się bawicie, bo jak prywatka przy starym bambino to i pocztówki dźwiekowe na pewno też lecą.

      • Ja mam Skaldów – sładankę największych przebojów z Prześliczną Wiolonczelistką i Kuligiem -chba cośdla Bet (bo też z Krakowa), a dla warszawiaków Kabaret Starszych Panów.

        • To cudności. Wspaniale! Pamiętam, jak mieliśmy w klasie dwa obozy. Miłośników Czerwonych Gitar i Skaldów. Kłócili się zawsze, który zespół lepszy. Ja lubiłam oba.

        • Artemis, wprawdzie nie mam winyli, ale leży przede mną CD – skladanka – Imprezowa Zima: Posłuchaj co tu jest: Zaczyna się od Łazuki „Bo to się zwykle tak zaczyna, przez Czerwone korale, Mydełko Fa, Nigdy więcej, Nie zadzieraj nosa, Au sza la,la, Jej czarne oczy, do Pamelo żegnaj ..Wybierz coś, to zatańczymy 🙂

          • A ja mam winyle tylko zagraniczne i gramofon. Tylko pies kilka lattemu przegryzł kabel od jednego głośnika i teraz cała wieża robi za podstawkę do kwiatków bo niemiałemczasu tego naprawić, ale może wkońcu się zbiorę.

  13. Melduję się na zabawie sylwestrowej przy kominku;))) Czy mogę bigos popijać szampanem, czy to nie uchodzi? Chyba nie zaplączę się w mój sylwestrowy szlafroczek?!

  14. W Styczniu radościW Lutym miłościW Marcu pogodyA w Kwietniu swobodyMaj niech zakwitaCzerwiec niech brykaLipiec przypaliSierpień rozpaliWe Wrześniu -szczęścia bez likuTak samo w PaździernikuNiech Listopad zauroczyA Grudzień miło zaskoczy Milej zabawy !!!

    • Zenuś, jakież to piękne życzenia. Dziękujemy. Tobie też takich miesięcy w nowym roku życzymy. Zostań z nami i też baw się dobrze.

  15. No to żeby towarzystwo dotrwało do północy -propnuje kieliszeczek dereniówki ….bo towarzystwo musi wytrzymać do północy a ta urocza ,,panienka,, tego nie wzięła pod uwagę ..-przepraszam —–ale chciałabym właśnie z WAMI wejść w ten nowy rok….

  16. ŻYCZENIA DLA INGUNY._____________________Inguna, jeśli tu zajrzysz, to przyjmuj najlepsze życzenia urodzinowe. Wszystkiego najlepszego!Zapraszamy, jeśli nie masz na dzisiaj innego towarzystwa.

    • Ja zupełnie nie rozumiem, dlaczego szampan ma czekać do północy. Dobrze zrobiłaś. Nie tylko witać nowy rok, ale i żegnać stary można szampańsko. Tym bardziej, gdy ktoś zaraz po północy idzie spać, to nawet nie zdąży podelektować sie szampanem.

    • Też widziałam….świetna jest.Melduję,że mój kociołek „złych rzeczy” już prawie pusty……poszło precz całe zło !!!!!! Aaaaaa….kysz, aaaaa……kysz !

    • Też podglądam jednym okiem ten koncert. podziwiam tych wszystkich balujących pod gołym niebem, ale ja jednak wolę kameralny wieczór:) No to po jednym kieliszeczku, pani gospodyni 🙂

      • Raz tylko witałam nowy rok pod gołym niebem. Było wspaniale. Tekst „Kuracja w blasku fajerwerków:. Jest wylinkowany w ramce obok. Ale to było krótko, tylko z godzinę.

  17. Dobry wieczór alEllu, dobry wieczór Wszystkim Balowiczom!! Przybywam z opóźnieniem, ale nie mniej chętnie!! Mam gościa w tę noc-Wnuczkę, ale będę wpadać!! Póki co całuję Gospodynię i Gości. Proszę o dwie porcje bigosiku w zwiąku z zaistniała sytuacją.Wnoszę szampana bezalkoholowego,n sernik, makowiec i „krzywy ryj”.

  18. Anafiga „puściła parę” że tu na prywatce bawi się pół blogosfery, to moze i ja się zalapię na te hulanki swawole?? Coś mi sie widzi, że szampana o północy zabraknie, towarzystwo bawi się w najlepsze, tylko bąbelki syczą ha ha Za godzinę MILI GOŚCIE jak i sympatyczna GOSPODYNI – zaczniemy Nowy Rok, niech będzie to dla nas tylko okres radości, niech będzie to 12 miesięcy zdrowia, 53 tygodnie szczęścia, 8760 godzin wytrwałości, 525600 minut pogody ducha oraz 31536000 sekund miłości. czego z calego serca Wam życzę.

    • Witaj Elizo. Jak Ty to wszystko policzyłaś. Matko kochana, jakie to TRudne. Ale wspaniałe!Niech nam wszystkim tak będzie w Nowym Roku.Elizo, tu caŁY SWIAT SIE BAWI. cAŁA uNIA eUROPEJSKA I aMERYKA. pOZDROWIENIA SYLWESTROWE DLA bELGII! Sorki, nie chce mi sie poprawiac tych liter. To przez bąbelki chyba.

    • Widziałyście licznik odwiedzin na Kominku ???? Tu naprawdę jest cała Unia Europejska….Pat, szukaj, szukaj szampana…….! Masz na to jeszcze 40 min !

    • Pat, leć po ten szampan do zaspy, żeby się lody z niego do lizania nie zrobiły. A najlepiej umyślnego wyślij, bo w pantofelkach i swojej kreacji zmarzniesz.

  19. Faktycznie na liczniku ponad tysiąc wejść. Matko kochana, ależ bal – największy na świecie.Jestem ogromnie szczęśliwa i wszystkim wdzieczna, bo nigdy jeszcze na tak wielkim balu nie byłam.

  20. Tysiąc ludzi na liczniku, a tu nie widać wszystkich, sprawdź Elu za kominem i na strychu, może śnieg przewalają. Ściągnij to towarzystwo pod kominek, bo szampana trza otwierać !!!

    • Ooooooo…. szampan w nagłówku ! Ale sprytna ta nasza gospodyni ! Uznanie !Obejrzałam pokaz fajerwerków z balkonu. fajnie bo za darmo….niech inni płacą…

    • Pierwszy kielich noworoczny był za dobry Nowy Rok. Dobry dla Wszystkich. Teraz wznoszę toast za zdrowie Gości kominkowych. Wraz z podziękowaniem za tak liczne przybycie, za Wasze zdjęcia i sympatyczne pogaduszki oraz atmosferę, jaką stworzyliście na naszej sylwestrowej prywatce. Wasze zdrowie!

  21. No to mamy Nowy Rok. WSZYSTKIEGO NAJ …NAJ… DLA GOSPODYNI I WSZYSTKICH GOŚCI. DAWNO NIE BYLAM NA TAK ŚWIETNYM BALU I TO RAZEM Z WNUCZKĄ!!!:):):):):):):):):):):):):):

  22. No kielichy w gorę I Buziaki dla wszystkich balowiczów kominkowych. I dołączę jeszcze fragment życzeń, które ułożyła jedna z blogowiczek ; Ewa z Bagna . Prawda, że piękny ?”..Dzień dzisiejszy jest jedyny w swoim rodzaju,kiedy rok jeden, staje na drugiego roku skrajua między nimi ta jedna minutaco się przecinkiem zapisuje w życia nutachTa jedna jedyna w roku chwilakiedy namacalnym jest, że czas przemijaŻyczę Ci, byś w radosnym tworzeniuzapełniał czas dziełami,co nie ulegną przedawnieniuŻyczę Ci zdrowia, byś nie troskał się o leki i przemijanieŻyczę fortuny, byś mógł spokojnie rozwijać marzeniai nie martwić się, że to tylko wizja kolejna,którą odłożysz na półkę z powrotem…

  23. Chciałam dobrze i pozdrawiam blogowych balowiczów —– Bet ,Jagodę i Pomysłodawczynię —wiem ,że miało być lepiej z samego założenia ale życie jest jakie jest —wiem coś otym iserdecznie pozdrawiam i żeby nie bylo ,że ja jak ta BET umię coś zaczarować -nie umię !!! za to też lubie takie osoby jak ;BET ,JAGODĘ i z nimi kiedyś chcialabym się spotkać nie w wirtualnym ale realnym życiu ,,,, Może moje marzenie się spelnią —to są moje życzenia na ten rok …

      • Dziewczynki…ja jeszcze mam trochę szampana… Na moim osiedlu cisza zapadła znowu. Ach…pora zrzucić szpilki i pogadać jeszcze chwile przed snem. Już mamy 2011…….mam wielkie przeczucie,że to będzie dużo lepszy rok.

        • Też mam takie przeczucie Bet. Musi być lepszy, inaczej być nie może. Też już zdjęłam pantofelki. A Bambino ledwo dyszy. Dajmy mu odpocząć, żeby służył jeszcze przez wiele lat.

          • Myślę, że pójdziemy już odpoczywać. Zostawimy tylko wszystko otwarte, gdyby ktoś zechciał wpaść na drinka. Bardzo dziękuję Bet, za spisanie się na medal w swojej roli. Ty to masz talenty.

          • Co mam to mam ! O ! Może przyjdą jeszcze jakieś nocne duszki z życzeniami..Zostawimy im troszkę słodkości na zachętę.Dzięki za miły wieczór ! Ciekawe czy ktoś mi uwierzy jak opowiem o naszej prywatce wirtualnej ! Niesamowite doświadczenie !Dobranoc ……….

  24. Dziękuję Wam serdecznie za miły wieczór. Czas się udać po raz pierwszy w tym roku w objęcia Morfeusza.Dobrej nocki dla gospodyni i pozostałych balowiczów. 🙂

  25. DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA WSPANIAŁA ZABAWĘ. DO MIŁEGO!Do północy na bal były 1433 wejścia.Od północy do tej chwili 325.Jeszcze raz wszystkim życzę dobrego roku 2011.

  26. Przelatuję za oknem i widzę zabawę, fajnie, że zabawa jest na 100 fajerek 🙂 Pozdrawiam wszystkich bawiących się i lecę dalej jak to Czarny Ptak 🙂

  27. A JA JAK POMYŁAM TE SZAMPANKI I PRZECZYTALAM te komenty —to coś mnie zabolalo – no ale może się mylę—- obu paniom wszystkiego najlepszego w nowym roku …

      • Dzien dobry w tym Nowym Mlodym Roku 2011, ja dopiero wrocilam ale sie nie poloze dopoki Was nie przeczytam. Bylo Elus u Ciebie wesolo , takie noworocznego nikt sie nie spodziewal, wspaniali goscie a gospodyni , ho, ho, Wszystkiego dobrego raz jeszcze w tym roku i duzo pomyslow.Serdecznosci , buziaki , trzymaj sie, trzymajcie sie zdrowo i cieplo.

        • Witaj Berto już Nowym Roku. Faktycznie Sylwester był tu nadzwyczaj udany i Goście dopisali. Taka wirtualna zabawa to nadzwyczajne doświadczenie. Pomysł okazał się trafiony w przysłowiową dziesiątkę. Ja też czytam w tej chwili wszystko od początku, bo podczas zabawy komputer automatycznie nie odświeżał strony i mogłam jakiś wpis przeoczyć.Pozdrawiam noworocznie!

        • Jak czytasz Berto, to tam na pewno zauważysz, że balowiczka w żółtej maseczce ujawniła się. Trochę ją przycisnęłam, żeby to zrobiła hi,hi…

          • I bardzo Ci dziękuję Berto, że z nami byłaś na tym balu. Gdybyś miała bloga zamieściłabym swoje podziękowanie ku pamięci u Ciebie.

  28. Co za bal !!! Chyba najmilej będę wspominać – dzięki za pomysł, towarzystwo i wszystkich uczestników serdecznie pozdrawiam -WITAJCIE i oby nam się wszystkim dobrze wiodło a Gospodyni nigdy nie brakło pomysłów…

    • Elizo.F, pomysł pomysłem, ale największe zasługi w tworzeniu wspaniałości balu mają przede wszystkim Goście. W najlepszej restauracji bal się nie uda, jeśli goście nie dopiszą z humorem i swoimi pomysłami na miła zabawę i pogawędki. Tak jest Elizo, niech nam się wiedzie. Pozdrawiam noworocznie.

      • Wszystkim Gościom już złożyłam podziękowanie na ich blogach, a Tobie Elizo.F. bardzo dziękuję tutaj za uczestnictwo w naszej sylwestrowej prywatce. Fajnie było, o!

  29. Aaale sięęę podziało! Niestety nie mogłem osobiście, czyli „klawiaturowo”, uczestniczyć. Gdzieś ok. 00:30 udało mi się coś „wyesemesować”, ale nie mogłem trafić do przycisku „wyślij” (bo na telefonach trzeba cały format strony zmieniać) i nie wyszło… Serdecznie pozdrawiam wszystkich uczestników balu, jak i miłych gości, i … „Do Siego”!

    • Szkoda, że się nie udało wysłać. Za mało panów było na imprezie i kolejka pań się do białego walczyka ustawiła. ‚Do Siego’ Anzai.

  30. Elżuniu,witam Cię gorąco-płomiennie jak i wszystkich balowiczów! Nawaliłem,bo w ostatniej niemal chwili załapałem się na imprezę w realu..Ale już jestem,trochę jeszcze oszołomiony..Przyjechałem walcem drogowym,bo taryf zabrakło..Czy można Panie prosić do walca??

  31. *** Eluś ! ***).Ja nie będę siedziec za kominkiem.Bo wpadłam do Was na chwilke.Chce pożyczyć świątecznieWsród wiwatów w scenerii bajecznejDo Siego roku 20011-goz koszem pomyślności dla każdego!Wśród ogólnej wesołościżyczę w każdym dniu wielkiej radosci ! ***))).

    • Zolu, jak miło, że wpadłaś Życzenia w tej scenerii moc mają wielką. Na pewno się spełnią. Wzajemnie Zolu – wszystkiego, co najlepsze w Nowym Roku! Wszelkiej pomyślności!

  32. Dopiero teraz wpadam wypoczęta po nocnych szaleństwach, z nadzieją, że zostało coś w butelczynie, ale tu już pozamiatane …nawet korka nie uświadczysz :(To był bal nad balami, taki co się pamięta latami…

    • Patmar, no przykro mi, że nic już nie ma do picia. Nie spodziewałam się, że będzie aż 1433 wejść na bal do północy i 1094 po północy. Nasze barki okazały się zbyt małe, hi, hi. Kawką lub herbatką częstuję 🙂

  33. Pingback: Blogowy Sylwester na cztery fajerki 2010/2011 – sprawozdanie służbowe z okresu pierwszej siedmiolatki | alE blogowanie

  34. Pingback: Jak Sylwestrować Panie Premierze? Jak? – Pogadajmy o peerelu

Dodaj komentarz