BlogDay 2008

 http://www.blogday.org/

31 sierpnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Bloga. Jest to dzień, w którym zgodnie z tradycją, blogerzy polecają swoim czytelnikom  5 blogów, które ich zdaniem warte są poznania. Tym sposobem wędrując po tych linkach, każdy może odkryć nowe blogi.

       Bardzo lubiłam rozmawiać z ludźmi na forach tematycznych. Dyskutowaliśmy o polityce, podróżach i zwyczajnych ludzkich sprawach dnia codziennego. Trudno jest jednak utrzymać forum na poziomie. A to ktoś niemile widziany „sypnął” wulgaryzmami, a to moderator usunął jego zdaniem  chyba niepoprawny politycznie post, który w niczym nie łamał regulaminu. Wulgaryzmy i spamy zostawały, a wartościowe rozmowy znikały, albo nie można było „dokopać się” do nich. To znowu  opowiadanie – stosowne do tematyki forum  – pracochłonnie „wymuskane”,  zilustrowane fotografiami  znikło w archiwum tylko dlatego, że ktoś (administrator) tak zdecydował.  Pojawiła się myśl, aby je odzyskać i skopiować w inne miejsce. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, gdzie znaleźć taki swój kącik, a strony „www” nie umiem założyć.  Bywanie na forum z czasem przestało mi dawać zadowolenie. Jestem osobą wolną. Nie lubię być karcona za niewinność tylko dlatego, że komuś się tak podoba. A do tego lubię pisać, prezentować zdjęcia, tworzyć cokolwiek. Coś malutkiego, ale swojego. Więc co?  Blog! Najpierw  zaczęłam pisać blog „opowiastki przy kominku” na innym portalu, z którego przeniosłam się na Onet. Tu poczułam się lepiej, tu zostałam, tu piszę i tu się „będę rozmnażać”.

        Potem  z grupą nadających na tych samych falach – zainspirowani przez Bet  – postanowiliśmy  założyć blog współautorski – taki „NASZ azyl”, gdzie nikt nam niczego nie wykasuje, a rozmów i wspomnień „śmieciami” nie zasypie. Tak to się zaczęło moje blagowanie. Teraz… Przed południem goszczę w „Kawiarence u Halnej”:

  • http://halna.blog.onet.pl/ – polecam. Halna jest Świadkiem Prawdziwej Historii Polski. Taki tytuł wymyśliłam dla Halnej, gdy przeczytałam retrospekcję wrześniową – ostatnio przez Nią zamieszczoną.

Obowiązkowo bywam na blogu Bet:

  • http://polska-peerelu.blog.onet.pl/  – oczywiście też polecam, bo sama tam czasami piszę. Tytuł bloga „pogadajmy o peerelu” wyjaśnia jego tematykę. Wspomnienia z czasów PRL nie są książkowe. Jak było naprawdę opowiadają  ludzie, którzy nie są historykami, zupełnie niezaangażowani politycznie. Wspominają PRL przez pryzmat swoich i swoich rodzin przeżyć i obserwacji.

Kocham podróżowanie, więc zainteresowały mnie blogi:

      Dzięki blogom poznaję ludzi z podobnej bajki i to nie tylko wirtualnie ale także  w REALU.  Świetnie się bawimy!

BologDay2008Gościły u mnie m.in. Podkarpacianki zauroczone Ziemią Chełmską, o której właśnie z bloga się dowiedziały. Wizytę zapowiedziała Krakowianka i też „winny” jest temu  blog. Kto wie… kto jeszcze… i z kim się spotkam,  zaprzyjaźnię… i co z powodu bloga się jeszcze wydarzy?  Jest miło, o!

Świetnie się bawimy! BlogDay 2008 1

To także się dzieje naprawdę!Paczka z nagrodami

29 sierpnia otrzymałam wielką paczkę nagród od redakcji Onet za jedną z notek konkursowych. Wiele moich tekstów jest polecanych, a także cytowanych w „gorących tematach”. Ta notka także.

12 uwag do wpisu “BlogDay 2008

  1. założenie blooga to fantastyczna sprawa. Ponieważ autorkę blooga znam osobiście z największą przyjemnością przeglądam coraz to nowe opowiadania, przeglądam zdjęcia, nawet kilka swoich użyczyłam. To co pisze Ela,. że na forach admini usuwają posty wg własnego widzimisię, zostawiając spamy a wyrzucając wartościowe teksty na blogu nie ma miejsca. I tak być powinno. Ela ma duszą artystyczną i nagroda została przyznana Jej słusznie. Oby więcej ich otrzymywała. Wszystkie wpisy bardzo ciekawe. podróże opisane fenomenalnie z umiejętnie wplecioną historią kraju o której to historii nie zawsze można doczytać się w przewodnikach.Z okazji dnia blooga Eluniu życzę ći więcej nagród bo na nie zasłużyłaś, a ja z niecierpliwością czekam na następne teksty. Podrawiam cieplutko

  2. Witanko :-)Autorkę znam wirtualnie już rok, ale początkiem sierpnia dane mi było poznać osobicie ( zdiecie przy kominku).Zabieram się do opisania wrażeń z odwiedzin na ziemi chełmskiej.To wspaniała, MĄDRA, WRAŻLIWA I BARDZO ZDOLNA KOBITKA.Wiele się od niej nauczyłam, dała mi kilka cennych rad i żałuję, że wcześniej jej nie posłuchałam ale ważne, że posłuchałam.Kochana Przyjaciółka :-)))Więcej napiszę jak już zredaguję tygodniowy pobyt na kresach.Pozdrawiam i całuję, Bożena.

  3. Bardzo dziękuję Dziewuszki:) No właśnie, ja się „gimnastykuję”:))), by z okazji Święta Bloga uzasadnić, co daje blogowanie, a to Wy przecież jesteście dowodem na to, co daje. To przede wszystkim kontakty, znajomości, przyjaźnie – przeniesione do REALU, a to jest bezcenne i za to Wam dziękuję.

  4. Ja już uhonorowałem swoje 5 blogów. i cieszę się, że mogłem to zrobić. dzięki temu możemy bawić się w ten dzień, a także poznawać innych, wspaniałych i ciekawych ludzi. Wymieniać poglądy i racje. Blog zmienił moje życie. Bardzo. Nie staram sie teraz tego naprawiać. Dzięki blogowi zyskałem radość. Pisania dla tych, którzy słuchają. http://www.my-vista.blog.onet.pl.

  5. Witaj EluDziękuję za odwiedziny na moim blogu i za wspólną kawę w Kawiarence. Ale szczególnie dziękuję za uhonorowanie mnie w polecanych blogach z okazji BlogDay. Dzisiaj wróciłam z wczasów. Byłam w Krynicy Morskiej. Mam więc dużo zaległości w blogowaniu ale będę starała się to wszystko nadrobić. Nie wiem czy zdążę dzisiaj uczestniczyć w tej wspaniałej zabawie. Dlatego w tak szczególnym Dniu pragnę życzyć Tobie dalszego wspaniałego blogowania, nawiązywania kontaktów i przyjaźni oraz realizowania się. Wszystkiego dobrego – Halna

    • Witaj Halna:)Jak miło, że zaraz po powrocie znalazłaś czas, by do mnie zajrzeć. Z niecierpliwością będę czekała na wspomnienia wczasowe, a także opowiadania historyczne, z czasów znanych mi tylko z opowiadań rodziców.

  6. Refleksje po Dniu Bloga. Dzięki „linkowemu łańcuszkowi” trafiłam na blogi w kategorii „Warsztaty literackie”. Wcześniej nigdy to tego działu nie zaglądałam. Nie przypuszczałam, że młodzi ludzie mają w sobie tyle wrażliwości, tak wiele dojrzałych przemyśleń, które potrafią ubierać w słowa i wyrażać je na piśmie, tak jak np.Bartek.

  7. Pingback: Tytuły publikacji – lista alfabetyczna | alE blogowanie

Dodaj komentarz